Sunday, June 01, 2008

Salam Perkenalan (Pendahuluan)

Salam semua jenis salam kepada semua kenalan Aki Ijjal...

Saya memulakan dengan ajakan kepada rakan-rakan untuk bersama saya memulakan hidup baru dalam dunia maya ini.

Di pejabat ini kita akan bercerita hal sosialisai antara kita secara lebih dekat lagi. Ini bermakna tidak ada satu kongkongan dalam kita hendak bersosialisasi..betul tak?

Kita bebas untuk mengemukan sebarang perkongsian, pertanyaan, perbualan, perbincangan, atau pertolongan berkenaan hal perhubungan kemanusiaan antara kita.

Matlamat kita akhirnya ialah untuk melihat satu tinjauan mudah berkenaan hubungan kita dalam erti kata kejujuran dan keikhlasan manusia. Bagaimana kita harus melihat aspek kritikal ini dalam dunia moden pada masa ini.

Sahabat sekalian, kita sedang manuju ke arah individualistik. memang hal ini boleh diperdebatkan. saya membuka gelanggang, sentiasa membuka gelanggang perdebatan.

Mungkin kita harus menpa beberapa premis pemikiran terlebih dahulu agar kita lebih fokus dan tidak membosankan. Tapi bukan sekarang la...nanti la..

Seterusnya, saya ingin memperkenalkan diri sebagai Aki Ijjal. Aki ni bermaksud datuk atau moyang dalam Bahasa Sungai, salah satu kaum di Sabah. Ijjal ialah moyang saya yang bersama-sama menentang penjajah Jepun dahulu. Saya kagum lalau mengguna namanya sebagai nama samaran saya.

Saya sudah beristeri. Cantik macam Ziana Zain. Jangan Jeles..!

OK..apa lagi? Ahhh..Saya bekerja sendiri di KL dan mungkin akan balik ke Sabah tidak berapa lama lagi untuk menumpukan urusan perniagaan saya ini.

So, berkenaan saya ini biarlah cukup sampai di sini dulu. Saya akan kemaskini dari masa ke masa.

Stay tune..

No comments: